logo osupoli malelogo osupoli malelogo osupoli malelogo osupoli male
  • Blog
  • O nas
  • Oferta
  • Kontakt
Cracow Game Days LAN osu!
Największy LAN osu! w Polsce – ZAPISY
11 czerwca 2019
mania world cup 2019 4k polska
Mania World Cup 4k 2019
21 września 2019

Ultra low latency mode w osu! – nowe sterowniki od nvidii

Opublikowano przez Dawid Chołuj
Kategorie
  • Informacja
  • Poradnik
  • Wyróżnione
Tagi
  • latency
  • nvidia
  • osu!
  • poradnik
Ultra low latency mode osu! miniatuira

Ultra low latency mode w osu! – nowe sterowniki od nvidii

Z okazji właśnie trwających targów Gamescom 2019 w Niemczech, firma produkująca najpopularniejsze na świecie karty graficzne – Nvidia wypuściła nową wersję sterowników dla swoich produktów. Niby nic w tym zaskakującego, ponieważ takie aktualizacje zdarzają się od czasu do czasu i można się domyślić, że wprowadzają jakieś nowe funkcje, z których zapaleni gracze będą mogli skorzystać. Zapytacie, co takiego zostało wprowadzonego, że wpis pojawia się na naszej stronie? Ultra low latency mode!

Jeśli chodzi o najlepsze opcje VPN lub ich eksplorację, nie możemy wymyślić, która może być najlepsza VPN w części świata, VPN może być niedostępny, na szczęście specjaliści Dada.net.pl są gotowi pomóc Ci skorzystać z VPN dla twoich potrzeb.

Od paru generacji kart graficznych, dostępna jest opcja „low latency”, która po aktywacji w sterowniku sprawia, że obraz będzie generować dodatkową klatkę obrazu z wyprzedzeniem. Domyślnie powinna ona zredukować opóźnienie pomiędzy urządzeniem wejścia a ruchem w grze. Mogła to być mysz, ale równie dobrze tablet graficzny czy nawet panele dotykowe. Włączając tę opcję, zasadniczo nie zmieniło się praktycznie nic, co można byłoby odczuć w osu!. Dodatkowa klatka nie była znaczącym „game changerem”. Aż do najnowszej aktualizacji 436.02…

Ultra low latency mode w osu!

Co kryje się pod tą ULTRA nazwą? Dopracowana technologia Nvidii, która obecnie znajduje się jeszcze w wersji beta, lecz już po naszych pierwszych testach możemy uznać, że nareszcie coś się dzieje! Według zapewnień producenta, zamiast dotychczasowego nadmiaru jednej klatki, jesteśmy w stanie utowrzyć ich tak dużo, na ile tylko pozwala nam nasz własny sprzęt komputerowy. Może to być redukcja nawet o 33% czasu reakcji (input laga)! To dość dużo, nie? Skuszeni tą informacją natychmiast pobiegliśmy przed monitor sprawdzić, czy to prawda.

low latency

Teoria jest prosta. Procesor przygotowuje dodatkowe klatki obrazu jeszcze zanim nasza karta graficzna uzna, że je potrzebuje. Co to dokładnie oznacza? Mniej więcej tyle, że ultra low latency mode działa najlepiej, kiedy to karta graficzna jest naszym ograniczeniem w danej grze. Nie powinno nas to dziwić, ani niepokoić, ponieważ osu! przy zdjęciu limitu FPS właśnie z tego komponentu najwięcej wyciska.

Do sprawdzenia działania użyliśmy tabletu Huion h430p który bez poprawnie skonfigurowanego sterownika od Hawku posiada dosyć duży input lag. Aby test był rzetelny, oczywiście całkowicie wyłączyliśmy opcję Anti-smoothing Filter. Pozostała specyfikacja komputera:

  • Ryzen 7 2700X
  • RTX 2070
  • 16gb ram ddr4 3200mhz
  • SSD 512gb SATA III

ustawienia hawku

 

 

No dobrze, ale czy to działa?

O dziwo tak! Niestety bardzo ciężko jest zmierzyć różnice input laga z włączoną opcją ultra low latency mode i bez niej, dlatego musicie wierzyć nam na nasze słowo, które jest poparte jedynie osobistymi odczuciami. Faktyczne opóźnienie w przypadku naszego modelu tabletu jest zmniejszone i znacząco poprawia komfort gry. Nie jest wykluczone, że na modelach firmy Wacom bądź Xp-pen sytuacja będzie wyglądać bardzo podobnie. Niestety jest jeszcze jedno ale… zawsze musi być, prawda? Niestety po mniej więcej 10-15 minutach gry widoczne są chwilowe spadki fpsów. Przy bardzo szybkich mapach może być to uciążliwe, ale wierzymy w to, że skoro ta opcja jest jeszcze w wersji beta, będzie to poprawione albo po stronie samej gry, albo po stronie producenta kart graficznych.

screenshot osu latency

Co powiecie na kolejne ale?

Opcja ta jest zarezerwowana wyłącznie dla posiadaczy urządzeń od nvidii. Choć karty Radeon posiadają konkurencyjne rozwiązanie na prerenderowane klatki, wiemy, że nie działa to w tak znaczącym stopniu co testowane obecnie ultra low latency.

Chciałbym jednocześnie zaznaczyć, że opcja ta w przypadku h430p dalej jest jedynie półśrodkiem na zredukowanie opóźnienia tabletu. Najlepszym rozwiązaniem dalej wydaje się włączenie opcji Anti-smoothing filter w sterownikach od Hawku. Połączenie obu rozwiązań, daje jednak jeszcze lepsze wrażenia z gry

Jak jest w waszym przypadku? Zachęcamy do zaktualizowania sterowników waszej karty i przetestowania tej opcji na własnym komputerze. Być może, to właśnie tego brakuje wam do wymarzonej precyzji i osiągnięcia lepszych wyników w grze?

Zapraszamy na naszego facebooka:
https://www.facebook.com/osupoli

 

Wróć na stronę bloga

udostępnij
4
Dawid Chołuj
Dawid Chołuj

Powiązane

mania world cup 2019 4k polska
21 września 2019

Mania World Cup 4k 2019


Czytaj dalej
Cracow Game Days LAN osu!
11 czerwca 2019

Największy LAN osu! w Polsce – ZAPISY


Czytaj dalej
kokon
22 marca 2019

Zaproszenie na Kokon 2019!


Czytaj dalej
polskie mapy
12 marca 2019

Dobre, bo polskie! – Zaproszenie


Czytaj dalej


Sprawdź nasze inne posty:

  • mania world cup 2019 4k polska
    21 września 2019

    Mania World Cup 4k 2019


    Czytaj dalej
  • Ultra low latency mode osu! miniatuira
    20 sierpnia 2019

    Ultra low latency mode w osu! – nowe sterowniki od nvidii


    Czytaj dalej
  • Cracow Game Days LAN osu!
    11 czerwca 2019

    Największy LAN osu! w Polsce – ZAPISY


    Czytaj dalej
  • kokon
    22 marca 2019

    Zaproszenie na Kokon 2019!


    Czytaj dalej
  • polskie mapy
    12 marca 2019

    Dobre, bo polskie! – Zaproszenie


    Czytaj dalej
  • artysta-ICDD
    10 marca 2019

    Imperial Circus Dead Decadence jako Featured Artist!


    Czytaj dalej
OsuPoli 2019