“Project Loved” znów trwa! Co 2 tygodnie kilka map z każdego trybu gry dostaje szansę otrzymania statusu “loved”. Za przyznanie tego tytułu odpowiadają gracze – to do nich należy zaszczyt głosowania na swoich faworytów. Aby oddać swój głos, należy przejść tutaj oraz kliknąć obrazek z wybraną mapą, bądź kliknąć grafiki zawarte w dalszej części artykułu. Głosowanie zostanie zamknięte 5 sierpnia.
W jaki sposób można włączyć swoją ulubioną mapę do tego projektu? Przede wszystkim, musi ona spełnić kilka warunków. Mapa ta musi mieć status Graveyarded (nie być regularnie poprawiana oraz nie przeznaczona na zrankingowanie), mieć przynajmniej 30 serduszek, poniżej 11 gwiazdek (dotyczy tylko map osu!standard) oraz jej twórca nie może mieć restricta. Zabronione jest także wysyłanie map Axarious’a bez jego pozwolenia. Jeżeli wszystkie wymagania zostaną spełnione, mapa może trafić do poczekalni za pomocą tego formularza. Następnie musi czekać na swoją kolej – nominacje są wybierane przez ekspertów dla każdego trybu.
Poznajmy kandydatów tej edycji!
Kandydatów w trybie osu!standard wybierali Toy oraz DigitalHypno.
Formalnie oraz bardziej znana jako „And Aoiyuuki – I Love Flezlin”, ta przyśpieszona wersja Ikenai Borderline stanowi wyzwanie nawet dla najlepszych! Zawiera w sobie jeden 6* stopień trudności oraz dwa 8* poziomy niemało się od siebie różniące – na pewno każdy znajdzie tu coś dla siebie. Jeżeli chcesz się sprawdzić – zagraj obydwa najtrudniejsze diffy – bardzo się od siebie różnią.
Czy kiedyś podczas grania tych wszystkich pp map, doszedłeś do końcowych jumpów i pomyślałeś sobie “Kurczę, chciałbym żeby cała mapa tak wyglądała”? Jeśli tak – ta mapa jest dla Ciebie! Ta wersja Soukai Rock’a to prawie 4 minuty niczego innego, jak czystych jumpów po całym ekranie. Zawiera 3 poziomy trudności różniące się od siebie AR i CS. Jeżeli Twoja aimująca ręka potrzebuje trochę treningu, nie zapomnij o wypróbowaniu tej mapy!
CRN był podręcznikowym przykładem nierankingowego mappera w 2013 roku. Gdy lahphnya w tamtym czasie mappował piosenki które trafiały tylko na graveyard, CRN tworzył wiele świetnych diffów, które były zabawne i świetnie wykonane, jak na okres ich powstania. COZMIC DRIVE to jedna z najpopularniejszych z tych nierankingowych map, która zbliżyła się do liczby prawie 100 serduszek w wersji AR9 i AR10 od początku 2013 roku.
Ta mapa jest znana głównie z męczenia palców graczy – wymaga niesamowitej staminy. Cieszy się dużą popularnością wśród osób chcących poćwiczyć streamy – zawiera ich niezwykle dużo (o BPM aż 219!). Pomimo swojej prostoty, mapa dostała ponad 70 serduszek oraz zyskała reputację wśród osób chcących poszczycić się swoimi palcami.
Podobnie jak swój poprzednik, “Firmament Castle” jest mapą znaną jako test palców graczy. Zawiera streamy (222 BPM) osiągające długość nawet 60 elementów! Oryginalnie stworzona w 2013 oraz odświeżona w roku 2015, mapa ta z pewnością pozostanie popularna przez jeszcze długi czas!
Kandydatów w trybie osu!taiko wybierali Backfire, Gezoda oraz iceOC.
Współpraca t+pazolite i Nanahiry? To bardziej realne niż myślisz! “Super Lumina” to bardzo szybka mapa, osiągająca 300 BPM, co zdecydowanie zostało wykorzystane przez suni na jej korzyść! Zawartych jest w niej wiele streamów wymagających od graczy niesamowitej staminy oraz znajomości technicznych map. Jednak na tym się nie kończy! Końcówka osiąga aż 340 (!!!) BPM, a mimo to – wszystko wciąż jest uporządkowane. “Super Lumina” to duże wyzwanie dla każdego zapaleńca osu!taiko.
Przed nami kolejna mapa – została ona użyta podczas Taiko World Cup: Last Man Standing 2. Piosenka utrzymywana jest w stylu chiptune i wymaga naprawdę dobrej staminy oraz wyćwiczonego readingu. “Yoru” jest klasykiem zarówno wśród graczy pracujących nad swoimi umiejętnościami alternatowania, jak i wśród tych, którzy po prostu chcą się dobrze bawić.
Heaven’s fall jest efektem pracy hoki-4625 oraz wielu japońskich twórców – dzięki temu możesz doświadczyć wielu różnych stylów mappowania. Jeżeli lubisz wyzwania – jeden z poziomów trudności ma aż 280 BPM! Każdy diff różni się od siebie prędkością, a najłatwiejszy z nich jest oryginalną, nieprzyśpieszoną wersją piosenki.
Tym razem może nie jest to collab Camelli oraz Nanahiry, ale mamy Feelin Sky – świetną piosenkę Camelii będącą… zremixowaną przez Camellię. Mapa ta powstała w wyniku współpracy Backfire’a oraz Fallmorph’a (znanych jako teaMblack19) i pokazuje ich ogromną znajomość edytora, poprzez zabawę takimi elementami mapy jak na przykład slider velocity. “Feelin Sky” nie jest czymś, co można przegapić – w końcu, kto nie zagrałby jakiejś ciekawej mapy technicznej?
Hej, czy to kolejna mapa Miku? Na szczęście – Kurukurukiikii jest inna od reszty. Została użyta podczas Taiko World Cup: Last Man Standing 4. Składa się z zabójczych streamów oraz technicznych patternów mapowanych w rytmie ⅙ powtarzających się przez cały czas trwania piosenki. HP 6,6 jest gwarancją śmierci dla tych, którzy pominą zbyt wiele notek – nawet pomimo utrzymywania wysokiej celności.
Kandydatów w trybie osu!catch wybierali Zak, Tenshichan, Sartan oraz Ascendance.
Długo oczekiwana współpraca Pacific Girls z ExGon’em i DakkyChan’em w końcu trafia do głosowania! Jest to trudna mapa, wymagająca od gracza umiejętnego sterowania paletkarzem po całym ekranie. Jednak to nie powinno nikogo dziwić – w końcu poziomy trudności mają od 10 do prawie 15 gwiazdek! Dzięki niewielkiemu spadkowi HP, mapa nie jest zarezerwowana jedynie dla weteranów – przejść ją mogą również mniej zaawansowani gracze, jednak osiągnięcie dobrego combo lub celności już nie jest takie proste. Powodzenia!
Jedna z ulubionych piosenek społeczności – C18H27NO3 ma teraz szansę, aby otrzymać trochę miłości od graczy osu!catch. Milquar stworzył doskonałą, ale prostą mapę do utworu, który wielokrotnie pojawiał się zarówno w rozgrywkach solowych, jak i z innymi. Beatmapa ta nie jest czymś osiągalnym dla żółtodziobów, bo nawet dla doświadczonych łapaczy jest prawdziwą gehenną! Super ekscytująca piosenka w połączeniu ze stylem tej mapy na pewno sprawi, że będziesz chciał spróbować tego więcej niż raz – przekonaj się sam!
Kandydatów w trybie osu!mania wybierali Kamikaze, Pope Gadget, aitor98, TheToaphster oraz _underjoy.
Image Material jest doskonale każdemu znanym utworem, który został przez wielu graczy uznany za wyznacznik umiejętności w trybie osu!standard. Jednak w osu!manii ta mapa jest inna – nie skupia się wyłącznie na speedzie, lecz stawia nacisk głównie na streamy oraz staminę. Ten kandydat jest naprawde popularny, został nawet użyty podczas finałów osu!mania 4K World Cup 2016. Sama atencja i miłość, którą ta mapa otrzymała przez lata, zanim została włączona do dużych turniejów, sprawia, że zasługuje ona na miano “loved”
Kolejnym kandydatem jest arcydzieło od eksperta zarówno w grze, jak i w mappowaniu – intelisera. “Dodger’s Gadget” jest prawdopodobnie jedną z najlepszych map opartych na Long Note’ach. Beatmapa ta skupia się na skomplikowanych, powtarzających się patternach rozciągających się na trzy kolumny, które są nie lada wyzwaniem nawet dla doświadczonych graczy. Środkowa część mapy pozwala trochę odetchnąć, aby nabrać sił przed wykańczającą końcówką. Miłośnicy Long Note’ów z pewnością pokochają tę mapę!
Następna mapa została stworzona przez Abraxosa, który był jednym z pierwszych beatmapperów, którego twórczość nominowano do kategorii “loved”. Nie daj się zwieść niewielkiej ilości gwiazdek – podczas gry będziesz notorycznie atakowany minijackami (2 szybkie notki pod rząd w tej samej kolumnie), burstami aż do końca mapy, na którym czeka cię dokładnie to samo. Beatmapa ta nie tylko jest bardzo trudna, ale też niezwykle dobrze wykonana i dopracowana, a całość pasuje do utworu, co w rezultacie tworzy rewelacyjną, spójną całość.
“Chaser” to mapa, którą dokładnie oddaje nazwa diffa – “Wristjacker”. Beatmapa ta skupia się głównie na powtarzających się patternach składających się z jackhammerów (dłuższa sekwencja notek w jednej lub kilku kolumnach). Poziom trudności z każdą notką zwiększa się, wymagając coraz mocniejszych palców.
Kolejnym kandydatem jest “Alternation”. Mapa zaczyna się niepozornie, gdzieniegdzie pojawiają się proste chordy (ponad 2 notki które należy kliknąć jednocześnie). Po tym spokojnym początku, gracz wrzucany jest na głęboką wodę, gdzie czeka na niego wiele zabójczych patternów, takich jak na przykład shieldy (notka występująca zaraz po long note) oraz chordstreamy (streamy na kilku kolumnach). Ze względu na szybki spadek HP mapa jest niezwykle trudna do przejścia – nawet nie zauważysz, kiedy twój pasek życia spadnie, a ty przegrasz.
Następną mamy mapę pporse’a – Youyoumu no Gotoku, wykonawcy senya. Ta może nie jest aż tak trudna, jak inne w tym zestawieniu, ale jest wystarczająco interesująca, żeby ją sprawdzić. Zawiera proste chordy (więcej niż jedne notka naraz) i chordstreamy (streamy składające się z samych chordów), bursty i unikalną sekcję “streamów” na jedną rękę, więc prawdopodobnie nigdy nie zapomnisz tej mapy po jej zagraniu. Ten kandydat nie ma jednak ani jednego long note’a. Mając OD7 i HP7 mapa jest bardzo dobrze zbalansowana, więc nie powinno być problemu z jej ukończeniem.
Ostatnim kandydatem jest mapa, która jest unikalna na swój niespotykany sposób. Wielu z was pewnie wie, że CircusGalop jest najbardziej znanym mapperem i graczem 10k w grze. Przedstawiamy wam jego kolejną pracę, popularną piosenkę z anime – Renai Circulation.
Mapa zawiera w sobie 10 poziomów trudności, w tym jeden 10k. Poziomy rozciągają się od przyjaznego dla początkujących EZ, aż do najbardziej wymagającego SHD, z którym nawet najbardziej wytrenowani gracze będą mieli problemy. Unikalność tej mapy polega na pełnym keysoundowaniu i lekkim przyśpieszeniu, co jest dosyć niespotykane przy piosenkach z anime. Właśnie dzięki tym keysoundom mapa zyskała ogromną popularność wśród graczy.
Które z nominowanych map są waszymi faworytami? A może uważacie, że któraś z map nie zasługuje na ten tytuł? Koniecznie dajcie znać co o tym sądzicie – sekcja komentarzy należy do was.
Źródło: https://osu.ppy.sh